יום רביעי, 11 באוגוסט 2010

דיגיטמבלים? מה באמת עושה הטכנולוגיה למוח



זו לא כתבה שנועדה להפחיד מפני השפעות האינטרנט. היא רק רוצה לומר שהניסוי הדיגיטלי העצום שאנו משתתפים בו משנה ממש ברגעים אלו את המוח שלנו

אמריקה מוטרדת בחודש האחרון ממה שהשבועון "ניוזוויק" מכנה "משבר היצירתיות". זה התחיל במאמר שפרסמה ד"ר קיונג הי הים, פסיכולוגית מאוניברסיטת המחקר ויליאם אנד מרי בווירג'יניה, שלפיו מאז 1984 מנת המשכל של צעירים אמריקאים הולכת ועולה, אך היצירתיות שלהם ויכולתם לפתור בעיות בדרכים מקוריות דועכת.

היצירתיות שמפגינים ילדים שנולדו בעשור האחרון היא כה נמוכה עד שלפי הערכות, כאשר יגדלו, רובם לא יעמדו במבחני הקבלה של רוב החברות הגדולות באמריקה. קיונג סקרה במחקרה תוצאות מכל הזמנים במבחן TTCT – שאלון שמחולק מאז שנות החמישים לתלמידי בתי ספר יסודיים ותיכוניים, ומודד חשיבה יצירתית. המבחן נחשב לתאומו של מבחן ה־IQ ומכונה, בהתאם, CQ. היא גילתה שעד 1990 ציוני היצירתיות של התלמידים האמריקאים עלו בהתמדה, ובאותה שנה חל מהפך והם החלו להידרדר. כל שנתון חדש שמגיע לכיתה אל"ף משיג ציונים נמוכים יותר, וכיום הציונים מתקרבים לשפל כל הזמנים.

איתי להט, כלכליסט

לקריאת המשך הכתבה

כדאי לקרוא גם את דבריו של ניקולאס קאר, המצוטט בכתבה. עוד תתקלו בשמו בהמשך לימודיכם.
ותודה לרואי הוטמכר ששלח לי את הידיעה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה