יום חמישי, 30 בדצמבר 2010

"יצרניות תוכנה מסורתיות שינסו להתרחב לשוק הענן ייכשלו"

כך קבע הבוקר שרון ורדי מחברת קלריזן במהלך כנס שהוקדש לתחום התוכנה כשירות. השאלה שעמדה במוקד הכנס: האם ענן ציבורי טוב ללקוח?

09.11.10 16:33 בר בן ארי




תחומי המחשוב מענן ותוכנה כשירות (SaaS) רושמים צמיחה בשנים האחרונות, אך לא מהווים השקעה כדאית עבור כל ספקיות השירותים. לדברי שרון ורדי, סגן נשיא לשיווק בחברת קלריזן, "כל יצרניות התוכנה המסורתיות שינסו להכניס תוכנה כשירות לסל השירותים שלהן ייכשלו באופן נחרץ". ורדי אמר את הדברים בכנס שהוקדש לתחום התוכנה כשירות (SaaS) ונערך הבוקר (ג') בתל-אביב. בנוגע לכישלון שצפוי לטענתו לחברות, ציין ורדי כי קלריזן, המציעה תוכנות ניהול פרויקטים במודל תוכנה כשירות "רואה כיצד מתחרות הולכות ונעלמות בגלל הניסיון להחזיק שני פסי פיתוח, השקעה שאפשרית רק בקרב חברות ענק דוגמת מיקרוסופט".

אבנר אלגום, מנכ"ל חברת IGT לפיתוח בתחום הענן, הכריז על מחשוב הענן כ"מהפכה שכל הארגונים צריכים לשאול את עצמם איך היא תשפיע עליהם". הוא השווה את תשתית הענן לחשמל: "כמו שאני מקבל חשמל בלי להרגיש אותו, אפשר לקבל שירותי IT דרך הענן". עוד אמר אלגום כי "היום אין הבדל בין ענן פרטי לציבורי מבחינה טכנולוגית - ההבדל הוא ברמה המשפטית-ניהולית בלבד". ד"ר ישע סיוון מהמכללה האקדמית תל אביב-יפו שבה התקיים הכנס חיזק טענה זו: "אני לא מאמין שיש דבר כזה שנקרא 'ענן פרטי'", אמר סיוון וכינה את התיאור "מזימה של כל החברים מיבמ ו-HP". "זה לא יקרה. הערך האדיר בענן הוא שאתה לא צריך לדאוג לזה (לאחסון - ב"ב), ואם זה אצלך אתה כן צריך לדאוג לזה, אז מה עשית בזה?"

עוד השתתפו בכנס עמית כהן, המשמש כמנהל איזורי בחברת פרימוס, ודן שומרון, יועץ אסטרטגי בתחום ה-SaaS. הדוברים בכנס התייחסו גם למאבק העיקש של גוגל במיקרוסופט, ולכניסתה של הראשונה לתחום האנטרפרייז תוך שהיא מתאמצת לדחוק את המתחרה מעמדת ההובלה. "גוגל עושה מאמצים כבירים לחדור לשוק הזה", אמר ורדי. "לפני כחמישה חודשים הקימה החברה צוות מכירות לאנטרפרייז שתפקידו להדפק על דלתות החברות הכי גדולות בארה"ב ולהעביר אותן ל-Google Enterprise Suite". אלגום הוסיף באותו נושא כי "גוגל אמרה לארגונים: תעזבו את האקסצ'יינג ותעברו אלינו. זוכרים שפעם היה הוטמייל? גוגל חשבה - אם הצלחנו כל-כך יפה עם ג'ימייל, למה שלא נעביר אלינו גם את השוק הארגוני?". אלגום ציין כי היות שגוגל נוצרה מראש כחברת ענן, יש לה יתרון על-פני מיקרוסופט בזכות תשתית הענן המובנית שלה.

אין תגובות:

פרסום תגובה