יום חמישי, 3 בפברואר 2011

פרויקט השימוש ברשתות חברתיות אל מול הרגלי צריכת המידע

פרויקט השימוש ברשתות חברתיות אל מול הרגלי צריכת המידע
איתיאל סגל, רון רוזן ורפי שאקי בהנחיית אורי סגל ודר' ישע סיוון.

כחלק מקורס Data Mining התבצע פרויקט כולל החל משלב איסוף הנתונים דרך עיבודם וניתוחם בכלים של “כריית מידע" וכלה בהסקת מסקנות כתוצאה מהתהליך.
תחילה, יצרנו סקר אינטרנטי בהנחייתו של דר' ישע סיוון. על הסקר ענו 148 איש.

הנתונים הגולמיים שהתקבלו מהסקר:



באמצעות תוכנת WEKA, שנלמדה בקורס, התשמשנו באלגוריתם Association המראה את הקשרים בין מספר פרמטרים שונים שמובילים אותנו למסקנות מבוססות ברמת דיוק מסוימת. האלגוריתם מתאר נתונים קיימים ומשמש לצורך סקירת שוק במטרה לזהות דפוסים קבועים. באלגורתים Association ישנה פונקציית Predictive Apriori פונקציה זו מבצעת שני פעולות על הנתונים:

1. מחשבת כמה פעמים הופיע הקשר בין הפרמטרים (Support).
2. מחשבת את אחוז האמיתות של הקשרים ומחזירה את 100 החוקים הכי טובים לפי רמת דיוקם.

במקרה שלנו, השתמשנו באלגוריתם זה בכדי להסיק מסקנות בנוגע לדפוס השימוש ב Ynet לפי הקשר בין הפרמטרים של דפוסי השימוש ברשתות חברתיות (Facebook, Twitter, LinknedIn).
תצלום מסך מתוכנת ה-WEKA:



התוצאות:
• קיים קשר, מתאם חיובי (0.5), בין השימוש ב - Facebook לשימוש ב - Ynet.
o מסקנה: מי שמשתמש ב - Facebook, משתמש ב – Ynet.
• קיים קשר, מתאם שלילי (0.4-), בין שימוש ב - Twitter לשימוש ב - Ynet.
o מסקנה: מי שלא משתמש ב - Twitter, משתמש ב – Ynet.
• קיים קשר, מתאם חיובי (0.25), בין שימוש ב - LinkedIn לשימוש ב - Ynet.
o מסקנה: מי שמשתמש ב - LinkedIn, משתמש ב – Ynet.

מסקנות:
• תהליך המחקר כולו הוביל אותנו לחשיבה כוללת שקיים כאן תחום שלם הסמוי מן העין המצביע על קשרים שונים ומגוונים בין דפוסי שימוש שונים של המשתמשים הפשוטים.
• חקר התהליכים הללו לעומק יכול להיות שימושי ויעיל עבור חברות רבות המשתמשות באינטרנט כפלטפורמה שיווקית בכלל ו - Ynet בפרט במטרה לייעל את תהליכי השיווק הכלל ארגוניים.
• השימוש בתוצאות מחקר זה צריכות להוביל למחקרי המשך במטרה להשתמש במסקנות שהראנו פה ולבסס אותם.
• התוצאות שהוצגו במחקר יוכלו לשמש גם כן לבריתות עסקיות בין הרשתות החברתיות לספקי התוכן ברשת מכיוון שהן מצביעות בצורה ברורה על המשתמשים המאוחדים.
• חברות סטרט-אפ מתחילות יוכלו להשתמש בתוצאות בכדי להבין את המגמות בקרב המשתמשים ואת ערוצי התוכן דרכם הם ניזונים.

אין תגובות:

פרסום תגובה