יום ראשון, 6 בפברואר 2011

פרויקט בנושא איחוד כרטיסי מועדון

מאת רואי הוטמכר

"יש כרטיס מועדון"? יש, יותר מדי, כרטיס אחד, שניים, חמישה, עשרה כרטיסים ואף יותר. העידן הצרכני של ימינו מאופיין בצריכה ברשתות, כשמועדון הלקוחות הוא מהמאפיינים הבולטים של תופעה זו. כיום רוב הרשתות מנהלות מועדון לקוחות המעניק הטבות, הנחות ומבצעים. מבחינת הלקוח למועדון הלקוחות מטרה צרכנית בעוד שמבחינת הרשת מועדון הלקוחות הוא אמצעי שיווקי שבאמצעותו היא שומרת על קהל לקוחות נאמן ואוספת מידע על הרגלי הקנייה שלנו.

הבעיה שזיהיתי היא ריבוי כרטיסי המועדון. כל הצטרפות למועדון מצריכה הנפקת כרטיס ובכך גורמת לריבוי כרטיסים בארנק. ריבוי הכרטיסים מקשה על הלקוח באיתור הכרטיס המתאים בעת התשלום, הלקוח לא מודע להטבות השונות שמציע כל כרטיס והוא לא זוכר באילו מועדונים הוא חבר, מה הם תנאי החברות של כל כרטיס, אילו כרטיסים ניתן לבטל מהסיבה שלא נעשה בהם שימוש וכן מצריך לחדש את הכרטיסים במקרה של אובדן או גניבה.

הפתרון המוצע בפרויקט הוא איחוד הכרטיסים לכרטיס אחד שישמש את הלקוח בכל הרשתות בהן הוא חבר. בנוסף לכך ינהל הלקוח את כרטיסיו באמצעות מערכת מידע שתוטמע באתר אינטרנט, תהיה משותפת לכל הרשתות ותשמש את הלקוחות והרשתות כאחד. המערכת תאפשר ללקוח לקבל פרטים על ההטבות שמציע כל כרטיס ועל תנאי החברות, וכן תאפשר לחדש ולבטל חברות, לעדכן פרטים אישיים ועוד. המערכת תעזור ללקוח לנהל את כרטיסיו ולהפוך את היתרונות שבחברות במועדון לזמינים מתמיד, ללא צורך בגלישה לאתרי האינטרנט של הרשתות. בנוסף, המערכת תאפשר לרשתות לנהל את מועדון הלקוחות שלהן באמצעים מתקדמים ותעזור במימוש המטרות של כרטיס המועדון מבחינת הרשת.

משאלון שהופץ ללקוחות המחזיקים בכרטיסי מועדון עלה כי רוב הנשאלים רואים בעיה בריבוי הכרטיסים והם מעוניינים בכרטיס אחד שיחליף אותם. עם זאת, הרשתות מתנגדות ליוזמה, הן מודות שהמהלך יטיב עם הלקוחות אך לא עם הרשתות וזאת מסיבות של מיתוג, קשיים טכניים וסודיות מאגר הנתונים שצריך להישאר במערכת החברה ולא לעבור למערכת מידע שתהיה משותפת לכל הרשתות.









אין תגובות:

פרסום תגובה