יום רביעי, 25 במאי 2011

חדשנות טכנולוגית בשירותי בריאות כללית

"מערך ה-IT בכללית נדרש להתמודד ולאזן את הסתירה בין הצורך בחדשנות טכנולוגית, כדי לשפר את השירות הרפואי למטופלים, ומנגד, יש לשמור על יציבות תפעולית", אמר יצחקי, ה-CTO באגף המיחשוב של הכללית, בסיור שערך פורום CTO מבית אנשים ומחשבים בשירותי בריאות כללית ● לדבריו, הם בוחנים תדיר כלים וטכנולוגיות חדשים, כדי לראות האם הם מתאימים למערך המיחשוב של הארגון.

מאת יוסי הטוני, ‏22 במאי 2011, 15:51



יצחקי הביא דוגמאות להטמעות של טכנולוגיות חדשניות. הראשונה, אמר, הטמעה של שני כלים לגיבוי ולמניעת שכפול. כלי NetBackup PureDisk של סימנטק (Symantec) הוטמעו ב-800 ממרפאות הכללית, וכלי דטה-דומיין (Data Domain) של EMC, הוטמעו בדטה-סנטר של הכללית. בשל ההטמעות, אמר יצחקי, התקבלה שליטה על תהליכי הגיבוי, זמני הגיבוי קוצרו במאות אחוזים, היקף המידע המשוכפל צומצם ב-90%. כיום, אמר, "יש לנו יכולת שחזור בתוך דקות, חסכנו רכש ותחזוקה של מאות קלטות וכונני קלטות במרפאות, חסכנו מאות שעות עבודה ביום לגיבויים, וקיבלנו נקודת מבט מרכזית עליהם.

יצחקי סיים בכללים לאימוץ טכנולוגיות חדשות: "יש לאמץ כשלמוצר ערך משמעותי לארגון; כשהטכנולוגיה משולבת באסטרטגיה העסקית של הארגון; נדרש ספק אמין; כשעלות התפעול של הטכנולוגיה הישנה - גבוהה; כשהארגון בשל לקליטת הטכנולוגיה החדשה. אין לאמץ טכנולוגיה חדשה כשהמערכת קריטית לארגון ויש ספקות לגבי הספק; אם הפתרון לא 'מדבר' עם טכנולוגיות אחרות בארגון; כשהטכנולוגיה גורמת לאי יציבות במערכות ה-IT; כשיש התנגדות בארגון".

בכללית מותקנות 30,000 תחנות עבודה, 3,500 שרתים - 2,500 מהם במרכז המיחשוב, 3,000 קווי תקשורת ומספרים זהים של מתגים ונתבים, 200 מערכות IT ו-3,000 בסיסי נתונים. מערכת ה-BI, ציין, משמשת 6,000 עובדים. מוקד שירות הלקוחות מטפל ב-15 מיליון פניות בשנה, ולאתר יש 1.5 כניסות בחודש. הוא סיים בציינו כי ה-IT בכללית ניצב בפני שני אתגרים: אינטגרציה של מידע רפואי קליני לקבלת תמונת לקוח אחת, ומתן כמה שיותר שירותי רפואה מקוונים, "עולם ה-IT הרפואי עובר מהפכה", סיכם, "לאחר שהיה די מאחור הרבה שנים".

אין תגובות:

פרסום תגובה