יום חמישי, 7 בינואר 2016

ממשק משתמש טוב- איך עושים את זה?

כשחושבים על כיוון חווית המשתמש, נוכל לומר שממשק טוב הוא כזה שבו המשתמש מבצע את פעולותיו באופן חלק ואינטואיטיבי, בלי יותר מדי הסברים והכוונות מכיוון המערכת.
להלן שלושה צעדים חשובים, עליהם יש לתת את הדעת בדרך לממשק משתמש טוב יותר:

בהירות
גם אם ממשק המשתמש שיצרת הוא מבריק, מורכב ופונקציונאלי יתכן מצב שהמשתמש לא מצליח להבין איך לבצע בו פעולות. במקרה כזה הממשק הופך להיות חסר ערך. אחד האתגרים בבניית ממשק בהיר למשתמש הוא לגרום למשתמש להבין מה עליו לעשות ללא הסברים מיותרים, לדעת מתי לפרט ומתי לתמצת ולהפריד בין  עיקר לתפל. אם יש פעולה שניתן להסביר אותה במהירות ובקלות מבלי לאבד את המשמעות הפונקציונאלית שלה-פשוט לך על זה. ניתן להשיג בהירות עד ידי עיצוב מינימליסטי, אינפוגרפיקה, אייקונים ברורים ועוד...

תגובתיות
מי לא מכיר מצב שבו לוחצים על כפתור ולא קורה כלום, מחכים קצת ולוחצים שוב, עדיין שומדבר ואז מתחילים בסדרת הקלקות עצבניות- "האם הכל הלך לטימון?!" - תקשרו עם המשתמש שלכם. תנו לו להרגיש שיש מישהו בצד השני שהבין איזו פעולה הוא ביצע ושהיא בטיפול. אם למערכת לוקח זמן לעבד את הבקשה היו ערים לזה והגיבו לו, תנו לו אינדיקציה כמה זמן העיבוד עשוי להמשך ומתי עשוי להסתיים. פידבק מהמערכת חשוב מאוד להעלאת תחושת הביטחון של המשתמש בה.

עיצוב עקבי ואינטואיטיבי
על מנת שממשק משתמש יענה על דרישת השמישות עליו להיות עקבי מבחינת הניתוב וגם לענות על קונבנציות מוכרות שיעזרו למשתמש לפעול באינטואיטיביות ברחבי המערכת. הרצון לייצר ממשק חדשני הוא לעיתים בעוכרינו ועלול לגרום למשתמש לעומס קוגניטיבי ולכן לא תמיד כדאי לנסות להמציא את הגלגל מחדש ובמיוחד כאשר המשתמש רגיל לסימנים וחיוויים מסוימים ש*עובדים*.

ונסיים במשפט סיני עתיק שאומר:















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה